JE LICHAAM ZEGT: “HOU VAN JEZELF”

De metafysische betekenis van ruim 500 gezondheidsklachten A-Z

LISE BOURBEAU

Bestel Je lichaam zegt “Hou van jezelf”

INTRODUCTIE

In dit uitgebreid in gebruiksvriendelijk naslagwerk kan iedereen zelf de diepste oorzaken van een ziekte opzoeken. In alfabetische volgorde beschrijft de auteur ruim 500 gezondheidsklachten met hun lichamelijke, emotionele en psychische aspecten. Vervolgens geeft ze praktische tips om onze mentale instelling ten aanzien van ons lichaam te veranderen, zodat we zelf een duurzame genezing op gang kunnen brengen.

Haar raadgevingen zijn gebaseerd op haar levenslange ervaring met het helpen van mensen door hen inzicht te geven in de diepste oorzaken van hun kwalen. Zij ontdekte dat ieder lichamelijk probleem de manifestatie is van emotionele en psychische blokkades, en die moeten eerst weggenomen worden. Niet van jezelf durven houden is vaak de oorzaak van de klachten.

De auteur geeft in dit boek talloze tips om de signalen van ons lichaam op de juiste manier te interpreteren en kunnen we dankzij meer zelfkennis bijdragen aan onze eigen genezing. Echte heelheid is allen mogelijk door alle strijd met onszelf te beëindigen en niet alleen anderen maar vooral onszelf te vergeven.

WAAR VOOR JE GELD

Dit is een prettig geprijsd, betaalbaar boek (€ 19,95) waar je heel veel aan kunt hebben, vooral als je last hebt van gezondheidsklachten die je niet goed kunt plaatsen. Er staat een hele mooie omschrijving bij de 500 gezondheidsklachten waarbij eerst de klacht omschreven wordt, daarna wordt de emotionele betekenis uitgelegd en dan de psychische en spirituele aspecten. Je kunt jouw klacht opzoeken en voor jezelf nagaan waar de oorzaak ligt van je klacht en wat het onderliggende probleem is dat aangepakt zou moeten worden.

EEN VOORBEELD

We nemen een gemakkelijk voorbeeld dat iedereen kent: verkoudheid. Iedereen kent de lichamelijke aspecten van verkouden zijn, de emotionele achtergrond is dat er een situatie is waarbij je je ongemakkelijk voelt en waarbij je iemand op afstand wilt houden. Psychisch betekent het dat je gemakkelijk de baas over jezelf laat spelen, maar ook dat het tijd is om even rustig aan te doen, je niet druk te maken over van alles en nog wat en het kiezen van prioriteiten.

NUTTIG

Dit is een heel zinvol en nuttig boek als naslagwerk voor jezelf en je omgeving. Op het moment waarop je een klacht krijgt geeft je lichaam je een signaal dat er op een ander niveau iets aan de hand is en dat het desbetreffende probleem aangepakt moet worden. Je kunt jezelf helpen door regelmatig dit boek te raadplegen maar je kunt je omgeving er ook mee helpen.

Bestel Je lichaam zegt “Hou van jezelf”