DE ALCHEMIST

PAULO COELHO

Bestel DE ALCHEMIST

GODS DUWTJES

Velen van jullie zullen de alchemist al gelezen hebben, maar op de een of andere manier was het er bij mij nog nooit van gekomen. Ik had de naam van het boek al heel vaak gehoord, maar ja, er zijn zoveel boeken om te lezen en er was geen reden om dit boek voorrang te geven. Totdat de duwtjes van het universum wel heel erg duidelijk werden en ik er niet meer omheen kon. Een vriendin, die het gevoel had dat ze stagneert op haar persoonlijke weg, vertelde mij dat ze een man had ontmoet die haar vertelde dat het antwoord op haar stagnatie te vinden was in de Alchemist. Jeetje, daar was het weer en ja, ook ik had het gevoel dat ik in een stagnatiefase zat, tenminste zo ervaarde ik dat.

VERBLUFFEND

In eerste instantie was ik een beetje teleurgesteld over het formaat, maar ik heb ontdekt dat Paulo Coelho een ongekend groot schrijver is. Het boek De Alchemist is van ongekende waarde; zó fantastisch geschreven dat ik positief jaloers geworden ben. Hoe moet je een meesterwerk recenseren? Dat doe je niet, je erkent het gewoon als een meesterwerk. Ach, als je zó mooi en eenvoudig kunt schrijven, wat een geschenk! Paulo Coelho beschrijft met een onovertroffen eenvoud de meest wijze, spirituele onderwerpen.

EEN TIPJE

Waar de Alchemist over gaat ga ik je niet vertellen, dat moet je voor jezelf ontdekken. Een tipje van de sluier licht ik voor je op; het gaat over onschuld; wijsheid, het volgen van je droom en de tekens op je pad en het vinden van je persoonlijke schat. Het klinkt allemaal heel erg eenvoudig en………..uiteindelijk zul je door alle nachten van de ziel ontdekken hoe eenvoudig alles is.

Mooi, mooi; een absolute aanrader!

Bestel DE ALCHEMIST bij Bol.com